Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης

Νικόλαος Παπαδάκης

Εmail: papadakn@uoc.gr 

Τηλέφωνο: 2831077561

Γραφείο: Κτίριο ΣΚΕ 1ος Όροφος

Ώρες Επικοινωνίας:

Πέμπτη: 08:30 – 11.30

Παρασκευή: 11.30 – 14.30

Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Έρευνας & Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ) του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης (Π.Κ.). Είναι Μέλος του Επιστημονικού- Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (ΕΕΣ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), όπως και Distinguished Visiting Professor στην AGEP του Zhengzhou University της Κίνας. Επιπρόσθετα, είναι Διευθυντής του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Π.Κ, Μέλος του Standing Group “Political Culture” του ECPR, Μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου (CECL), Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του “Euro-Mediterranean Observatory of Democracy and Public Space” του  Universidad Rey Juan Carlos (URJC) της Ισπανίας και Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ). Συνεργάζεται, ως εξωτερικός αξιολογητής, με το Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΔΙ.Π.Α.Ε) της Κύπρου, όπως και με το Ινστιτούτο («Κοινωνικό Πολύκεντρο») της ΑΔΕΔΥ, ενώ είναι συνεργαζόμενος Ερευνητής του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Έχει σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο IoE (Institute of Education & Society) του University of London (νυν UCL- IoE). Έχει διατελέσει Επισκέπτης Καθηγητής στη Faculty of Education & Society του UCL (UCL-IoE) της Μεγάλης Βρετανίας (2012) και στο Zhengzhou University της Κίνας (2019), Special Adviser στην European Commission (1/42011- 31/3/2013), International Expert στο European Training Foundation (ETF/ 3/10/2015-6/11/2017), International Expert & Διδάσκων στην Academy of Public Administration of the Republic of Kazakhstan (2011-2012), Μέλος του Advisory Board του Regional Centre for Public Administration Reform του Αναπτυξιακού Προγράμματος του ΟΗΕ (UNDP/ RCPAR, 2008-2010), Μέλος του Δ.Σ. του ΔΟΑΤΑΠ (2010-2013), Αναπληρωτής Διευθυντής του Κέντρου Ερευνών και Μελετών για τις Ανθρωπιστικές, τις Κοινωνικές και τις Επιστήμες της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΚΕΜΕ-Π.Κ, 01/09/2016- 30/11/2021) και Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Π.Κ. (1/9/2009-31/8/2011), ενώ έχει υπηρετήσει ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (24/2/2004- 4/3/2006).

Έχει συνολικά 237 επιστημονικές δημοσιεύσεις. Συγκεκριμένα: Έχει δημοσιεύσει 211 μελέτες (95 εκ των οποίων διεθνείς, συμπεριλαμβανομένων δημοσιεύσεων σε Q1 & Q2 περιοδικά και σε Βιβλία του Springer και του Elsevier), στα ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά και κινέζικα. Επίσης έχει συγγράψει 15 επιστημονικά βιβλία – μονογραφίες στα ελληνικά και αγγλικά και έχει επιμεληθεί άλλους 11 συλλογικούς τόμους- βιβλία. Έχει (στις 30/5/2025) 805 αναφορές (h-index: 13) στο Google Scholar (όπως και 148 στο Scopus και 110 στο Web-of-Science). Έχει κάνει 311 εισηγήσεις (σε Συνέδρια, Workshops, Ημερίδες και Summer Schools) και διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, 140 εκ των οποίων σε Διεθνή Συνέδρια και Workshops, όπως και σε Ευρωπαϊκά, Αμερικάνικα και Ασιατικά Πανεπιστήμια. Συμμετέχει ή έχει συμμετάσχει (είτε ως Επιστημονικός Υπεύθυνος, είτε ως Ερευνητής) σε 59 (κυρίως ερευνητικά) Προγράμματα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

  • Πολιτικές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Πολιτικές Απασχόλησης
  • Κοινωνική Πολιτική
  • Μεταναστευτική Πολιτική
  • Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες

ΔΕΚΠ402 Δημόσιες Πολιτικές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

ΕΝΣΠ398 Ειδικά Θέματα Κοινωνικής Πολιτικής

ΕΜΕΠ138 Μεθοδολογία της Πολιτικής Επιστήμης

ΕΠΠΠ585 Εκπαιδευτική Πολιτική και Πολιτικές Απασχόλησης

ΠΜΚΠ137 Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες

Α2-Y: Αγορά Εργασίας και Πολιτικές Απασχόλησης 

10 (πρόσφατες) ενδεικτικές:

Βιβλία

  1. Παπαδάκης Ν., Δρακάκη Μ., Σαριδάκη Σ. (2021), «Ο βαθμός Απελπισίας». Αγορά Εργασίας, Επισφαλής Εργασία και Κοινωνική Ευπάθεια στη Νέα Γενιά στην Ελλάδα: Η κατάσταση των πραγμάτων (σε Ευρώπη και Ελλάδα), παράμετροι, τάσεις, μετασχηματισμοί, επιπτώσεις και προκλήσεις για τις πολιτικές απασχόλησης. Αθήνα: Ι. Σιδέρης
  2. Galvin Arribas, M., Papadakis, N. & ETF (2019), Governance Arrangements for Vocational Education and Training in ETF Partner Countries: An Analytical Overview 2012-2017. Turin: European Training Foundation (ETF) & Publications Office of the European Union (in English). DOI: 10.2816/187797 Διαθέσιμο και ηλεκτρονικά στο: https://www.etf.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/governance-arrangements-vocational-education-and-training

 

Άρθρα- Κεφάλαια

  1. Dimari G. Tzagkarakis St, Papadakis N., Citkowska-Kimla A. (2025), “Desecuritization of Migration in Greece: Re-Visiting “Flexicuritization”, in Frontiers in Political Science (Section “Peace and Democracy”), Volume 7- 2025, pp. 01-13. DOI: https://doi.org/10.3389/fpos.2025.1462902. Available at: https://www.frontiersin.org/journals/political-science/articles/10.3389/fpos.2025.1462902/full
  2. Papadakis N. & Tzagkarakis St. (2025), “Welfare State, Social Policy and Social Sustainability, within the context of the PermaCrisis, in Frontiers in Political Science- Special Issue “Public Policies in the Era of Permacrisis”, Volume 6- 2025, pp. 01-09. DOI: https://doi.org/10.3389/fpos.2024.1451406. Available at: https://www.frontiersin.org/journals/political-science/articles/10.3389/fpos.2024.1451406/full
  3. Papadakis N. & Drakaki M. (2023), “The development of the European Education Policy, its reform agenda and the impact of neoliberalism and economic rationale: The case of the “Work Programme Education & Training 2010”, within the framework of the EU Lisbon Strategy (2000-2010)”, in International Journal of Educational Research, Special Issue: “ Human capital and education practice”, no 173, pp. 1- 9. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102130. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883035522002038?dgcid=author
  4. Chiang, T-H., Papadakis, N., Drakaki, M. (2023), “The Changes in Human Capital Discourse from Expansion to Employability in the Case of Higher Education Institutes in China, within the international context”, in On Lee W.O., Brown P., Lin Goodwin, A., Green A. (eds), International Handbook on Education Development in Asia- Pacific (IHEDAP). Singapore: Springer, pp. 2233–2250. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-19-6887-7_97 Available online (abstract & references) at: https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-981-19-6887-7_97
  5. Papadakis N. (2022), “The changing Labour Market and the role of the micro-credentials in LLL and VET (Vocational Education &Training)”, in G. Ubachs, S. Meuleman, & A. Antonaci (eds). Digital Reset: European Universities Transforming for a Changing World. Proceedings of the EADTU Innovating Higher Education Conference 2022 (I-HE2022). Zenodo. pp. 418-431. https://doi.org/10.5281/zenodo.7330857 . Available at: https://zenodo.org/records/7330857
  6. Dimari G. & Papadakis N. (2022), “The Securitization of the Covid-19 Pandemic in Greece: A Just or Unjust Securitization?”, in Springer Quality & Quantity, vol. 57 (Suppl 1), pp. 77–97. DOI: https://doi.org/10.1007/s11135-022-01341-9 Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11135-022-01341-9 & https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35194254/
  7. Papadakis N. (2022), “EU policy on education and training in the EU2020 Framework. Its main components and the Europe state of play: Social indicators, Employment, Education, Training and Lifelong Learning”, in D. Anagnostopoulou & D. Skiadas (eds), Higher Education and Research in the European Union. Mobility Schemes, Social Rights and Youth Policies. Cham, Switzerland: Springer, pp. 213-230. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-85690-8_12 Available (Abstract & References) at: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-85690-8_12
  8. Papadakis N., Amanaki E., Drakaki M., Saridaki S. (2020), “Employment/ Unemployment, Education and Poverty in the Greek Youth, within the EU context”, in International Journal of Educational Research, VSI: Poverty and education, no 99, 2020, 101503, pp. 1- 15. DOI https://doi.org/10.1016/j.ijer.2019.101503 Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883035518316422